Jak długo powinniśmy spać ?

Jak długo powinniśmy spać ?

Podstawą zachowania odporności, młodego i pięknego wyglądu, koncentracji, a przede wszystkim zdrowia jest SEN. Dzięki niemu organizm nasz się regeneruje i efektywnie działa. Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego przeprowadzili badania w kwestii ilości godzin snu
i doszli do wniosku, że 6 – 7 godzin snu w zupełności wystarcza aby organizm się zregenerował. Faktem jest że chroniczny brak snu prowadzi do chorób serca, nadciśnienie czy otyłości. Zaburzony sen wpływa na prawie wszystkie czynności naszego organizmu. Wiąże się to z tym, że podczas snu komórki mózgowe są w stanie bardzo efektywnie się zregenerować i oczyścić z toksyn – dzięki temu rano mamy świeży umysł. Naukowcy zauważyli, że fale mózgowe u ludzi zmęczonych poruszają się wolniej i nie są oni w stanie reagować tak szybko jak osoby wypoczęte.

Dbając o komfort snu, ważnym elementem jest indywidualny dobór materaca do potrzeb użytkownika. W naszej ofercie każdy znajdzie coś dla siebie, począwszy od materacy piankowych, lateksowych pocketowych, bonellowych, jak również materacy dla maluchów.

Dobrze dobrany materac to zrelaksowane ciało, natomiast złe ułożenie to dyskomfort, uciski, bóle kręgosłupa, co może doprowadzić do wielu zaburzeń.

Normy snu

  • Noworodki (0-3 m):14 – 17 h;

  • Małe dzieci (1 - 2 lata): 11 – 14 h;

  • Przedszkolaki (3 – 5 lata): 10 – 13 h;

  • Dzieci w wieku szkolnym (6 – 13 lat): 9 – 11 h;

  • Nastolatki (14 – 17 lat): 8 – 10 h;

  • Dorośli (18 – 64 lata): 7 – 9 h;

  • Osoby starsze (65+): 7 – 8 h;

Zapraszamy do konsultacji z naszymi ekspertami, którzy pomogą w doborze materaca.


powrót
Ta strona korzysta z plików Cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka prywatności